Zdrowe żywienie – dobór komponentów odżywczych

Mamy parę prostych dewiz zdrowego odżywiania, które pomaga nam w utrzymaniu należytej sylwetki ciała ludzkiego, nie możemy albowiem zapomnieć, że zmieniając się nawyki żywieniowe, powinniśmy to zrobić do końca życia. Do tych prostych zasad należy również czas w jakim spożywamy posiłki. Tutaj zdania są podzielone ponieważ, kiedyś uważano, nawet mamy stare przysłowie Śniadanie spożywaj jak cesarz, obiad jak koronowany władca a kolację jak żebrak. Stare żartobliwe jednakowoż oraz również ma sobie mnóstwo prawdy. Aktualnie naukowcy sugerują, ze musimy spożywać więcej posiłków niemniej jednak w mniejszej ilości. Z pewnością jest ważne aby posiłki były w dobrych porach dnia, by nie zaburzać regularności. Aktualnie wielokrotnie w pracy pracobiorcy mają dłuższą przerwę żeby syty posiłek skonsumować w pracy a nie wieczorem w mieszkaniu. Apelują też, by pic sporo wody jest ona bo jednym z ważniejszych składników pokarmowych stworzonego przez nas organizmu. A jeżeli nie będziemy jej dostarczać to pozostanie pobrane z organizmu ludzkiego. Inne składniki są dla nas ważne bo dostarczają nam niezbędnych elementów pokarmowych, witamin i są źródłem energii. 

Składniki odżywcze

Nie zapominajmy również o elementach kalorycznych. Do ważnych składników pokarmowych zaliczamy białka, węglowodany, lipidy, składniki mineralne, witaminy. Białka uwalniane w wyniku trawieniu aminokwasów, są niezbędnym składnikiem budulcowym naszego organizmu ludzkiego. Stale białko łączy się z cegiełkami. Cukry, jest to koronne źródło energii, naszego organizmu a naturalnie pokrywają je po największej części towary pochodzenia roślinnego. Cukry można dostarczać również, w inny sposób na przykład przez słodycze jednakże pamiętajmy, że to jedynie puste kalorie. 

Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia)

Prócz szablonowych elementów kalorycznych, osoby potrzebujące zatroszczyć się o zdrowy styl życia i jedzenia muszą zaintrygować się szałwią hiszpańską – więcej na temat tego innowacyjnego składnika pokarmowego można przeczytać na domenie nasiona chia. 

Dlaczego należałoby wykorzystywać nasiona chia w codziennej diecie? Ponieważ:

obejmują niesłychanie duże ilości kwasów Omega-3 i Omega-6, które poprawiają pamięć oraz koncentrację

korzystna kompozycja kwasów pozwala skutecznie zapobiegać stanom depresyjnym

nasiona poprawiają wygląd cery, włosów i paznokci, w dodatku znamiennie spowalniają proces starzenia

wzmacniają układ kostny

błonnik umieszczony w nasionach koryguje metabolizm i dopasowuje pracę układu trawiennego

nasiona zmniejszają cholesterol 

Jak widać, nasiona chia to bardzo dobry dodatek do diety oraz dziennego stylu żywienia dla każdego człowieka. 

Materiał powstał przy współpracy z portalem FashionAndBeauty.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *